Strava: Hello spring, hello vitamins!

4.3.2015 18:16

Za pár dní je tu oficiálna jar. Konečne!

Priniesie so sebou nielen viac vitamínu D a dobrej nálady a aj ďalšie potrebné látky v sezónnom ovocí a zelenine.
Vo Veggie sa tešíme sa na dávky slnečnej energie a vyhlasujeme boj proti
jarnej únave!



Smoothie vs jarná únava

Väčšine z nás sa stane, že nám na jar ubudne energie, cítime sa unavení a vyčerpaní. Spôsobuje to nedostatok D vitamínu zo slnka, málo pohybu a častokrát nedostatočný prísun minerálnych látok a vitamínov počas zimy. Netreba hneď prepadať panike, že máte spavu chorobu.

Aby sme tento rok zvládli jarnú únavu o niečo lepšie, využime ešte zdroje ovocia a zeleniny, ktoré máme a doplňme živiny ešte pred oficiálnym začiatkom jari. A s pribúdajúcimi slnečnými lúčmi pridávajme na pestrosti, kvalite a kvantite.

 

Smoothie môže byť vhodným zdrojom zdraviu prospešných látok, nakoľko ním vieme vypiť celkom slušnú dávku ovocia či zeleniny na "posedenie". Je to v podstate nápoj, ktorý vzniká zmixovaním ovocia, zeleniny a šalátových listov.
U nás zažil boom predminulý rok. A celkom oprávnene.  
Na rozdiel od čerstvej šťavy
obsahuje vlákninu a zasýti na dlhší čas, preto je vhodný aj na raňajky, desiatu či olovrant. Čoskoro predstavíme jarné smoothie aj vo Veggie!

 

Vyskúšajte náš recept:

Žihľavovo-hruškové smoothie (2 porcie)

  • 200 g hrušky
  • 30g jarnej žihľavy
  • 20 g zázvoru
  • 6 ks namočených ďatlí
  • šťava z 1/3 citróna
  • 400 ml ryžového mlieka
  • hrsť namočených mandlí
  • peľ na ozdobu


Tip na zmiernenie jarnej únavy:

Denná odporúčaná dávka ovocia je okolo 200 g a zeleniny 400 g, čo predstavuje aspoň dva kusy ovocia. K obedu a večeri si pridajte zeleninový šalát alebo rýchlo podusenú či naparenú zeleninu.


Diskusia k článku

Vaše meno
Váš email
Váš komentár
 

Komentáre:
Zatiaľ nie sú pridané žiadne príspevky. Buďte prvý, kto pridá príspevok.